Malajsie

Malajsie pro nás byla hlavní destinace, když už jsme tam ale byli, chtěli jsme to spojit s nějakým ostrovem, rozhodnutí padlo tedy na Borneo, o kterém jsem psala jako první. Singapur taky nesměl chybět, když už jsme byli tak blízko! Myslím, že tolik různých kultur, pletí, vůní jsem na jednom místě  ještě nikde nezažila! Malajsie je plná kontrastů a určitě stojí za návštěvu.

KUALA LUMPUR

Do Kuala Lumpuru jsem letěli z Prahy s Emirátama s mezipřistáním v Dubaji. Bydleli jsme zde https://www.airbnb.cz/s/regalia-residence-kuala-lumpur/homes jedno z nejlepších ubytek, přes airbnb, jaké jsme měli. I když najít vchod byl velkej oříšek!!:D A vlastně to žádný vchod nemá, po půl hodině bloumání jsme zjistili, že se chodí garáží:D Hodně zvláštní:D lidé zde žijí a nebo pronajímají apartmány. Náš apartmán vyšel na 1000kč/noc, kde byl obývak se sedačkou, ložnice a kuchyň, prostě pecka!:) Bydleli jsme v 7. patře a v ceně máte neomezený vstup k střešnímu bazénu s nejkrásnějším výhledem na KL, můžete sem od 7 do 22 hod. K Bazénu vás pustí pouze s kartičkou od pokoje, jelikož zjistili, že to lidi zneužívají a chodí  se vykoupat přes střešní bar , takže jestli to budete zkoušet, máte bohužel smůlu. Můžete navštívit i střešní bar, kde ceny ale rozhodně nejsou asijské:D řekla bych, že se vám spíš vyplatí se tam ubytovat, než jít na jidlo:D tohle ubytování rozhodně doporučuju!!!:) A určitě si přivstaňte na východ slunce, je to jeden velkej zážitek!!! A musím říct, že nejhezčí zážitek z celého Kuala Lumpur!!!!

Po KL jsme se pohybovali pouze místní dopravou, žádnými taxíky.

Z letiště se dostanete do centra bud fialovými vlaky, – KLA transport, který je tam za 30 min nebo autobusem, který je tam cca za hodinu a půl – záleží na provozu. Vlak stál 44 RM/osoba – 1 jízda, pokud jste platili kartou u speciálních pokladen! Pokud hotově tak 55 RM, takže můžete něco ušetřit. Autobus stál 10 RM a i když to trvalo dýl, byl to cenově sakra rozdíl:) pokud nikam nepospícháte doporučuju autobus, jinak je lepší vlak, když máte být někde v určitý čas. Všechny transporty jezdí z letiště a jsou všude vyznačeny, takže minout je rozhodně nemůžete.

Regalia residence byla přímo u metra, což bylo super, byla to stanice Putra a ke KL tower to byly cca 3 stanice, k Petronas Towers cca 8 stanic, takže jste tam byli za chviličku:) V metru používáte tokeny, což jsou takové plastové žetonky, který vházíte když vstupujete do metra, i když z něj vystupujete, takže si dávejte pozor, abyste ho neztratily, jinak se přes terminál nedostanete. A můžete dostat pokutu, že jste jeli „na černo“.

V KL jsme strávili 1,5 dne a úplně to stačilo, viděli jsme vše, co jsme měli naplánováno:)
TIP: vyplatí se přivstat, abyste byli napřed než ostatní turisti, jelikož všichni dělají stejné kolečko, vy budete tak napřed a setkáte se tak s minimálním davem… Např na KL toweru jsme byli v době oběda a šli jsme hned na řadu, poté co jsme z vyhlídky dorazili dolů – cca hodina, byla zde tak půl kilometrová fronta, která by se mi čekat v tom vedru vážně nechtěla!:D

A co vidět v Kuala Lumpur (nejhlavnější věci)

Petronas Tower – nejznámější symbol města, a nejvyšší budova, jsou přímo v centru a určitě se na ně zajděte podívat jak přes den, tak v noci, musíte projít obchodním centrem, abyste je viděli z obou stran. V noci bývají různé laserové show u věží. Můžete je také navštívit, je zde vyhlídka, my ale zvolili KL tower vyhlídku,abychom měli výhled právě na Petronas. Krásný noční výhled je také ze sky baru, musíte mít ale lepší oblečení, aby vás tam pustili.

KL Tower – je kousek od Petronas a je to televizní věž, ze které je hezký výhled na celý KL. My si vybrali ten úplně nejvyšší možný výhled  plus sky box – což je prosklená budka ze všech stran na nejvyšším bodě, a je pod vámi 300 metrů, rozhodně doporučuju!  A i když vstup byl mega drahý 105 RM, stojí to za to!
Musím říct, že když podemnou bylo 300 metrů, měla jsem sakra staženej žaludek:D

Batu Caves  – je na konečné stanici Batu Caves, cca 15 km od centra KL. A je to kousíček od metra. Je zde obří zlatá socha boha Murugana, která měří 42,7 m a  k jeskyni musíte vyšplhat 272 schodů, a cestu vám kříží zákeřné opice:D Vstup je zdarma a otevřeno je od 8 – do 20:00. Rozhodně si doporučuju přivstat, jestli se nechcete tlačit ve frontě turistu!:) a o svátcích to ani nezkoušejte, bude tam tolik místních, že to bude asi bez šance:D

China  Town  – jestli se chcete dobře najíst a milujete jídlo, a street food, tak honem sem!!! V noci to tady ožívá, lidi jedí na zemi, židličkách a je to pro ně společenská událost.  Je zde krásná atmosféra a tady se mi líbilo  asi ze všeho nejvíc:D Můžete si zde taky nakoupit všelijaké cetky, jsou zde čínské chrámy, prostě čínská komunita se vším všudy!:)
Po 1,5 dne strávenýho v Kuala Lumpuru jsme si odskočili na necelý týden na Borneo, ze kterého jsme se vrátili zpět do KL, abychom si projeli zbytek Malajsie.

Po KL  jsme si odskočili na týden na Borneo, s tím, že po týdnu stráveném na Borneu jsme se do Malasjie vrátili a procestovali zbytek. O Borneu píšu v dalším příspěvku, můžete se ale podívat už zde: http://www.sblondynounacestach.cz/2017/05/30/borneo/

CAMERON HIGHLANDS

Z Kuala Lumpuru jsme jeli do Cameron Higlands. Museli jsme se přepravit na autobusové nádraží, které bylo na zastávce BTS Selatan, dojedete tam z letiště v pohodě metrem. Lístky jsme měli zakoupené předem, pouze na přepážce jsme ukázali potvrzení rezervace a dostali jsme za to lístky.
Lístky jsme si rezervovali zde:http://busonlineticket.com
Lístek stál 200 kč, a autobus odjížděl v 17 hod a ve 21:30. My jeli tím v 17:00
Cesta trvala 4 hodiny a bylo to cca 200 km od KL. Cestou se zastavíte i na jídle v místním warungu. Autobus byl dost poloprazdnej, a strašně prostornej, takže cesta byla až moc pohodlná, tedy až na závěrečný serpentiny, kde jsme se báli o život a lidi vzadu zvraceli:D

Ubytováni jsme byli v městečku Tanah Rata, kde to byla taková hlavní meka:D našli jste tady snad všechny kuchyně světa, a byla tady velká komunita indů,  bydleli jsem zde https://www.booking.com/hotel/my/orchid-haven.cs.html.  Lokalita byla super a noc zde stála 700kč/pokoj se snídaní (jen toasty,máslo, ale TOP jahodová marmeláda:D) Každý večer, zde hostel pořádal kurz vaření indické kuchyně, s místními indy. Což bylo super, stálo to 10RM, dostali jste spešl indický oblečení a pak jste to všechno jedli pospolu na zemi na polštářích u stolečku.

Co  dělat v Cameronu?
Největším lákadlem jsou samozřejmě čajové plantáže, který jsou jedním slovem KOUZELNÉ. Čaj je doslova všude kolem vás! Cameronu se říká zelené plíce Malajsie, jelikož místo smogu a betonové džungle, je tady neuvěřitelně zeleně a svěží vzduch!!! A Hlavně je zde příjemné klima, kolem 21 stupňů. Žádnej skleník a pařáky. Takže příjemná změna!:)

Lidé si nejčastěji objednávají různé TOUR, kde vás vezmou džípy po okolí. Je to nejrychlejší forma, jak Cameron procestovat. Jedna tour stojí kolem 50RM. Může být 2 hodinová, celodenní, půldenní atd, stačí si vybrat. Tour najdete kdekoliv, na hotelech, v restauracích, na ulicích, číhaj na vás prostě všude:D Nám se ale žádná TOUR nelíbila, jelikož obsahovala vždy něco, co jsme vidět nechtěli (jahodové farmy, včelí farmy, motýlí farmy..) a jelikož jsme měli na Cameron jen jeden den, nebyl čas ztrácet čas:D Rozhodli jsme se jet na vlastní pěst a přepravovat se taxíky.

Vyjeli jsme brzo ráno a jako první jsme jeli na Cameron Valey  – což byli nejhezčí plantáže, které jsme  v životě viděli!! Můžete se zde procházet, kam chcete, nic neplatíteJ a byli tak obří, že to byla jedna velká nádhera.
Taxík stojí většinou 10 RM jedna cesta. Na hotelu nám poradily, že nejlepší „TOUR“  je vyjít na Gunung Brinchang 2032 nad mořem, což je „procházka“ rainforestem na vrchol. Absolutně jsme o cestě nic nevěděli, a přesto se tam vydali a byla to šílená štreka! Taxík nás hodil, jak nejblíže mohl a zbytek jsme šli po svých. Šli jsme sami rainforestem, poslouchali jen zvuky džungle, nikde nikdo a nahoru jsme došli totálně od bláta a pohádaný:D byla to vážně náročná cesta, protože několik dní před tím pršelo a my se bořili do bláta a museli jsme se kolikrát držet lan, jak to bylo příkré a kluzké. No co vám budu povídat, bláto jsme měli až za ušima!:D Vedou sem 2 cesty – tato džunglí (my to zvládli cca za 2hodiny) a nebo právě po „silnici“ kam vás většinou vezmou džípem zmiňované cestovky (TOUR) – takže to musí být zážitek o ničem. My jsme rádi, že jsme si to vyšlápli, i když jsme byli mrtví:D Cestou se můžete zastavit v Mossy forest a navštívit další čajové plantáže, které jsou krásné.

Další hlavní plantáží byla Boh plantation, která byla taky krásná, ale už docela turistická. Nahoře je restaurace s krásným výhledem, a můžete se podívat do továrny na čaj a zakoupit si čaje a různé produkty. A jelikož to všichni jedou džípama a my to šli vše pěšky, byli jsme totálně hotový, žádný taxíky zde nebyli, což jsme nechápali, na to, kolik tu bylo turistu, ale asi vědí, že se jim to nevyplatí, když sem skoro každý jede s ňákou TOUR. Ušli jsme dalších pár kilometrů, ale zjistili jsme, že zpátky do Tanah Rata, je to dalších 14 km, trochu jsme si zašli:D a jelikož jsme byli totálně KO, nohy zrasený  a už jsme neměli ani žádný pití a my byli uprostřed ničeho, nezbývalo tedy, než stopovat!:D V životě bych u nás, ani nikde jinde nestopovala, ale my jsme byli tak zoufalí, že jsme prostě zvedli palec:D Naštěstí nás vzal nějaký pán na korbu, a vzal nás do nejbližšího města a my mysleli, že jsem zachráněny. Bohužel ani ve městě nebyli taxíky, byla špička, a jelikož Tanah Rata je městečko s největší koncentrací všeho, jedou tam úplně všichni a jsou tam šílené kolony na 2  hodiny, takže taxikáři tam odmítají jezdit,protože se jim to nevyplatí. Museli jsme zvednout tedy palec po druhé:D naštěstí se nad náma smilovali 3 kluci, kteří nás vzali, i když jsme byli totálně od bláta!

Musím říct, že to bylo moje první stopování, a i  když jsem měla strach, nakonec se mi to strašně líbilo a byl to pro mě  zážitek! Lidi tu jsou moc milí, takže bych se toho nebála!:) A doporučila bych to víc, jak ty TOUR!:)

TAMAN NEGARA

Další den jsme se přesouvali do Taman Negara, což je džungle stará 130 mil. let!!!!  Vyráželi jsme v 8 hodin ráno. Autobus jede buď v 8 nebo v 17 hod a cesta trvá cca 5 hodin. Lístky jsme si opět zarezervovali z domova zde: http://busonlineticket.com Lístek stál 480 kč.
Po té co jsme dorazili na první stanici v Taman Negara, přesouvali jsme se z busu na loďku, a cesta loďkou trvala cca 2,5 hoďky. Předtím než ale na lodˇku nasednete, musíte vyplnit spoustu věcí a vyřídit si permit na focení!
Permit stojí pouhých 5 RM a vy dostanete takovou papírovou licenci a svolení fotit v celém parku. Tohle potvrzení musíte nosit stále u sebe, nemůže se stát, že řeknete, že ho máte na hotelu!! Pokud potvrzení nemáte, dostanete neskutečně šílenou pokutu a můžete jít i do vazby! Toto potvrzení potřebujete i na telefon pokud s ním budete fotit. Rangeři chodí po rainforestu, a i když vás uvidí, můžou si potvrzení vyžádat. Takže na to velký pozor!

Až si všichni vše zařídí, můžete nasednout na loďku, která vás doveze do hlavní „vesnice“.  Pro nás to byl jeden velký zážitek. Jedete hnědou řekou uprostřed džungle, vedle vás se koupou buvoli, a přišli jsme si jak v national geographic:D Vážně to bylo nádherný a já se nemohla vynadívat, a ty skoro 3 hoďky utekly jako vodaJ

Ve „vesnici“ Kuala Tahan jsme spali v  https://www.booking.com/hotel/my/tebing-guest-house.cs.html za 800kč/noc. Jedni z nejmilejších majitelů na našich cestách. Bylo to kousíček od centra dění,takže paráda, a guest house byl čistý, nový a na klidném místě.
V hlavní vesnici najdete obchody, restaurace, cestovky.. My si oblíbili plovoucí restaurace na řece, naproti džungli, kde dobře vařili a bylo to zase něco netradičního. Vesnici od džungle odděluje řeka, když chcete přejet na druhou stranu,musíte počkat na převozníka, jedna cesta loďkou stojí 1 RM, loďka jezdí ve dne v noci.

My zde strávili pouze den a půl, ale myslím, že to stačilo a navštívili jsme toho docela dost. Pokud jdete sami do džungle na procházku, nic platit nemusíte. Můžete si pouze zaplatit průvodce, nebo nějaké aktivity.

Co zde můžete dělat?

Noční jungle trek30RM/osoba. To se nám líbilo asi nejvíce. Jde vás cca 8 lidí s čelovkama, a jdete až se setmí, jelikož džungle ožívá v noci. Viděli jsme hady, škorpiony, tarantule, všelijaký hmyz, housenky, pavouky, a já měla neskutečně stažený půlky! Když všichni zhasli čelovky a stáli jste ve tmě v džungli a slyšeli ty zvuky kolem vás, nebylo to úplně příjemný:D ale byl to neskutečný zážitek, rozhodně to doporučuju! Můžete se procházet i sami, ale to bych si asi netroufla, hlavně guide vidí takový věci, kterých bych si já v životě nevšimla!:D

Canopy walk45 RM/osoba – na toto se můžete vydat i sami, je to docela kousek a dobře značené, takže se nemůžete ztratit. My ale nelitovali a guide byl super a řekl nám toho strašně moc, hlavně dost zajímavých věcí o místní fauně a floře, takže to hned dostalo jiný rozměr. Canopy jsou asi 3 a nejvyšší je ve výšce 45 metrů, abyste měli možnost vidět džungli ze shora. Vyšplhali jsme si i na nejvyšší bod v džungli – BUKIT TERISEK. V džungli byla neskutečná vlhkost a šílené vedro! Doporučuju fakt veeeelkej dostatek vody!!:)

Místní vesnička30RM/sooba – navštívili jsme místní „vesničku“, kde lidé žijí uprostřed ničeho, jeli jsme tam na korbě džípu jen my dva, a místňák, který nás tam dovezl, takže superJ ukazovali nám, jak tam žijí, a jak vyrábějí luky, jak loví zvěř, jak se živí atd. Bylo to vážně zajímavé.

Safari – 45RM/osoba– no mysleli jsme, že budeme jezdit v džungli, ale jezdili jsme po spáleném palmovým háji a hledali zvířata. Měla jsem z toho rozporuplný pocit, sice jsme toho viděli docela dost, divoký prasata, hady, nespočet obřích ptáků, ale za tu cenu bych to dále nedoporučila.

Všechny výlety jsme si objednali u místních cestovek, které jsou na každém rohu.

Z Taman negara jsme vyráželi minivanem směr Perhentian islands,ale nejprve jsme museli do přístavu  Kuala Besut, kde odjíždí lodě na Perhentians. Vyráželi jsme v 8 ráno a na cestě jsme byli cca 9 hodin. Lístek jsme si opět koupili zde: http://busonlineticket.com. Lístek stál 500 kč. Autobusy vyráželi buď v 7:50 nebo v 17:00 z Taman Negara.

PERHENTIAN ISLANDS

Tyto malé ostrůvky jsou na východě ostrova a my měli obrovské štěstí, že jsme se sem dostali. Otevřeny jsou od února,ale neznamená to, že je tam dobré počasí a proto jsme hodně dlouho váhali jestli je vyřadit z itineráře kvůli počasí a dát místo toho Lankawi, které je na západě a v únoru máte jistotu dobrého počasí, a nebo to prostě risknout. Riskli jsme to a bylo to nejlepší rozhodnutí!!!

Hlavní sezóna tam začíná až v červnu a jelikož tento rok bylo prý hodně špatné počasí, místo února, ostrovy oficiálně otevřely o měsíc a kousek později a konkrétně 3 dny před naším příjezdem! Takže to bylo o prsa!:)

Hodně lidí jezdí právě na Lankawi, jelikož se bojí toho počasí, ale já bych se toho nebála, my měli 4 měsíce před hlavní sezónou počasí úplně top!:) Na Lankawi mě právě odrazovalo to, jak je moc komerční..

Jak se na Perhentian dostanete??

přístavu z Kuala Besut jezdí první loď ráno v 8, a dále podle počtu lidí. Není zde žádný harmonogram. Jedna cesta stojí 35 RM a trvá cca 40 min, nahlásíte kapitánovi ubytovaní a ten vás hodí přímo k němu, takhle se postupně rozváží všichni lidi na lodi. Lístek si můžete zakoupit v přístavu, nebo kdekoliv po cestě po Malajsii nebo v ubytování, přišlo nám, že všichni jsou propojení:D

POZOR – musíte si koupit rovnou 2 lístky, abyste měli i na cestu nazpátek!! Není tam žádný datum, takže ho můžete využít na kdykoliv.

My,  jelikož jsme jeli dlouhých 9 hodin z Taman Negara, a měli jsme přijet k večeru, báli jsme se, že žádná loď už nepojede, četli jsme, že poslední lodě odjíždí v 16:00 a žádné jiné info jsme na netu nenašli, takže jsme si raději bukli ubytko v Kuala Besut na přespání a rozhodli jsme se jet druhý den ráno. Malajci, jsou ale tak připravený na turisty, že všichni tam vše vědí, takže na náš minivan čekala loď, kterou jste mohli jet rovnou na ostrovy. Vše už bylo připraveno:D:D
Pokud tedy zkejsnete jednu noc tady jako my, doporučuju https://www.booking.com/hotel/my/iz-budget.cs.html který byl čistý, milí majitelé a asi 250 kč na noc. Druhý den tedy huraa na ostrovy!:)
Perhentian ostrovy jsou 2 –  Kecil a Besar a počítejte, že to tu bude cenově dražší, hlavně ubytovaní, ale i jídlo, ale nic strašnéhoJ
Kecil je spíše pro baťůžkáře, takový „párty“ ostrov, kde to víc žije, je levnější a najdete zde super, basic, levná ubytka.
Besar, který je spíše resortový, klidnější, spíše pro rodiny, a nedá se po něm tolik chodit jako po Kecilu.
Pokud, ale budete na jednom ostrově, můžete klidně navštívit ten druhý lodním taxíkem, byli od sebe vzdálené kousekJ

Elektřina zde funguje jen od 19 – 7 hod, v lepších resortech po celý den. Alkohol je na ostrovech drahý a hodně málo dostupný, není zde ani obchod! Takže jestli rádi pijete, doporučuju si nějakou tu flašku přivézt z vnitrozemí.
Na ostrovech můžete šnorchlovat, půjčit si kajaky, nebo prostě přejíždět po plážích nebo okolní ostrůvky, projít se „džunglí“ na druhou stranu ostrova, nebo prostě chillovat pod palmami s knížkou.

My si po dlouhém rozmýšlení vybrali ostrov Kecil, díky úžasnému ubytku co jsem našla na Mira beach, zde jsme strávili 3 dny. http://www.mirabeach.com/v2/

Mira beach  je malinká pláž, vzdálená 25 min od centra dění se 6 bungalovy přímo na pláži a vlastní restaurací. Nejlepší je to určitě pro páry, jelikož tady je to neskutečná romantika!!! Ubytovaní je vážně basic, jen postel, s větrákem, na zápraží houpací sít a stoleček.

My měli bungalov přímo na pláži s výhledem na moře, koupelna byla společná kousíček od bungalovu. Ale byly tam i bungalovy se svojí koupelnou (samozřejmě dražší). Noc stála 720kč/bungalov bez snídaně.

Restaurace byla otevřena od rána do 14 hod a poté od 18 do 22 hodJ mohli jste sedit přímo na židlích v písku, nebo v houpacích sítích a na polštářcích a moc dobře tu vařili!:)
Ta atmosféra tady byla neskutečně krásná, západy tady byli jedny z nejhezčích, co jsem v životě viděla! My nejsme vůbec válecí typy, ale tady jsme dokázali jen tak ležet s knížkou v ruce a bylo to užasnýJ Majitelé byli místní, plus jim tam vypomáhala jedna švédka a všichni byli prostě skvělí, cejtili jste se tu jako doma!:)

Pokud jste chtěli do centra dění, byli tady 2 hlavní pláže: Coral bay – tady to žilo asi nejvíce, ale na koupání mi to moc nepřišlo, jelikož tam bylo hodně korálů a bylo to mělký. Coral bay byla vzdálená cca 25 min. pěšky „džunglí“. Další hlavní pláž je Long Beach asi dalších 15 min z Coral Bay. Tady byla vážně krásně modrá voda, ale na pláži to bylo strašně rozestavěné, bylo vidět, že ještě není sezóna a oni se na ní teprve připravují! Takže nás to extra nenadchlo. Všude po cestě potkáte obří varany, takže si dávejte pozor, kam šlapete! Varani se sice bojí víc jak vy, takže většinou hned při šustnutí utečou, ale opatrnosti není nikdy dost!

Jestli se vám nebude chtít ve 40 stupních chodit pěšky, můžete využít vodní taxíky, které vás odvezou, kam budete chtít. Jezdí i za tmy, takže můžete jít do baru a taxík vás odveze:D ale cena je 2násobná. Taxíky můžete využít i na ostrov Besar, který je kousek, takže si můžete v klidu projít a navštívit oba ostrovy.

My si první den prošli celý Kecil ostrov, bohužel na vyhlídku, kterou jsme měli v plánu jsme už nevyšli, jelikož bylo takový vedro, že už jsme prostě nemohli a chtěli jsme se jen válet v moři:D Další den jsme si prošli Besar ostrov, a jeli na  šnorchlovací výlet, který trval asi 6 hodin. Cena byla 45 RM/osoba, v ceně je šnorchlovací vybavení a navštívili jsme:
Turtle bay – nejznámější zátoka, kde plavete se želvami
Romantic Beach – na ostrově Kecil, jedna z nejhezčích pláží na ostrově
Light house – zde nádherný podmořský život, kde doslova plavete mezi rybami. Je zde ale silný proud, takže si dávejte pozor! Já si vzala radši vestu, jelikož proud byl tak silný, že když jsem plavala, byla jsem stále na místě:D
Shark point – sem jsme bohužel nejeli, jelikož byly špatné podmínky na moři a velké vlnyL takže určitě velká škodaaaa!:(

Šnorchlování určitě doporučuju, je zde krásnej podmořskej svět plnej barevnejch ryb!!!:)  je tady velká hromada výletů, my však využili jen jeden, jelikož už jsme byli přešnorchlovaní z Bornea. Výlety zakoupíte v hotelu, a nebo na plážích, nahlásíte, kde jste ubytovaní a loď pro vás v den výletu přijede.

Shodli jsme se ale, že nikde to není tak hezký jako na naší Mira pláži, takže jsme si jen užívali zaslouženýho odpočinku v houpacích sítích a vychutnávali jsme si ten výhled na moře, popíjeli kokosy na pláži, a večer koukali na hvězdy na zápraží! Bylo to jedno z nejromantičtějších míst, které jsme navštívili a díky tomu Perhentian dostali jiný rozměr. Doteď na Miru vzpomínáme, já zde byla požádaná o ruku, takže je to pro mě srdeční záležitost a myslím, že lepší místo to na tuhle událost být nemohlo!:)
Každopádně, jestli chcete fakt vypnout, bejt alespoň chvíli bez wifi, jen poslouchat zvuky moře, koukat na západy na skále, a cejtit se jak na „pustým“ ostrově, tohle místo prostě musíte navštívit! Po 3 dnech se nám vůbec nechtělo pryč a to je co říct, když my neposedíme na jednom místě! Tady to má prostě svoje kouzlo!

Pokud budete odjíždět z Perhentians, loď jede vždy v 8, 12, a v 16 hod do přístavu Kuala Besut. Stačí nahlásit hotelu odjezd den předem, a oni zařídí aby vás loď vyzvedla.

My jsme jeli ráno v 8, loď nás vyhodila v přístavu Kuala Besut, odtud jsme si museli vzít taxíka do Kota Bharu, jelikož jsme potřebovali stihnout letadlo. Taxikářů je tady hromada, a všichni se o vás budou prát:D Taxík náš vyšel na 80RM a jeli jsme 1,5 hodiny. V Kota Bharu je letiště a tak jsme letěli s Air Asiou do Kuala Lumpur za 360 kč.

O Singapuru si můžete přečíst v dalším příspěvku:)