ISLAND

Když jsme poprvé kupovali letenky na Island, společnost Air Germania krachla a nám to zbortilo všechny plány. Peníze jsme ale nakonec díky recharge banky dostali zpět a jsem ráda, že nás to neodradilo a my tak za pár měsíců koupili nové letenky v akci za 3100 Kč s Wizz air z Vídně.

Možná, že to bylo znamení, že jsme předchozím letem letět neměli.
Druhá letenka, kterou jsme koupili platila totiž jen v jeden určitej datum a to od 6.- 13.6 2019, což nás trochu limitovalo, ale nakonec jsme měli celý týden naprosto dokonalý počasí! A právě proto, se to asi tak mělo stát:)

Nemohla jsem se dočkat, hot potů, vodopádů, ledovců, velryb a všech těch pasoucích koní a oveček. Už mě zase šimralo v břiše a já ani nečekala, že právě takhle cesta splní moje očekávání do posledního puntíku!

Jak jsem psala v praktických informací, letěli jsme z Vídně, dopravili jsme se tam se Student agency, autobus jel přímo na letiště. Z Prahy z Florence nás to vyšlo na 650 kč/osoba, což nám teda přišla dost pálka!

Let pak trval necelé 4 hodiny a vše probíhalo v pohodě.
Jako první nás čekalo půjčení auta, týpek z půjčovny čekal na letišti s naším jménem a vzal nás autem do půjčovny, která byla kousek od letiště.
Až si budete předávat auto,hlavně si vše zkontrolujte!

My si půjčovali auto zde https://www.starcarrental.is/ měli super recenze, jednaní bylo fajn, takže jsme byli spokojeni.

Jelikož jsme jeli ve 4 lidech, potřebovali jsme větší auto. Půjčili jsme si DACIA LOGAN. No říkali jsme si, že snad to auto přežije, jelikož co si budem, Dacie nejsou zrovna nejlepší:D ale bylo to úplně na pohoduu:)

Nejdražší bylo pojištění, to rozhodně nepodceňujte a pojistěte se, co to půjde.
Celkově nás auto i s pojištěním a wifi vyšlo na 15420 kč
A žralo 4 litry na 100 km. Autem jsme ujeli něco kolem 2500 km.

1 litr benzínu vyjde na Islandu v přepočtu 40 kč!

TIP: Dávejte si bacha, při otevíraní auta, na Islandu je šílený vítr, takže pokud si nepodržíte dveře od auta, může vám je snadno vyrvat a to nechcete řešit! Stává se to tam prý fakt často! Takže pojistit fakt na všechno!:D

TIP: k autu jsme si vzali i wifi. Stálo to 240 kč/den a bylo to naprosto boží! Máte neomezený počet dat, používali jsme to všichni. Když jsme potřebovali něco najít nebyl problém. Bylo to přenosný, takže jsme si to brali i večer do stanu. Pokud nemáte data z ČR, doporučujeme!

Po tom, co jsme vyřídili všechny formality, jsme jeli větší nákup do BONUSU. Tam jsme nakoupili nějaké konzervy, těstoviny, ovoce, zeleninu a tak na další dny kempování.

K večeru jsme se jeli už ubytovat do našeho prvního ubytka https://www.booking.com/hotel/is/camp-boutique-gaulverjabaer.en-gb.html Byl to náš první glamping – spíte ve stanu, ale uvnitř, je to normálně vybavené nábytkem:)
Bylo to skvělé, ale dražší, na noc jeden stan vyšel na 3414 kč/2 lidi.
Ve stanu bylo menší topení a vyhřejvané matrace, ale musím říct, že nám přesto byla zima.. Měla jsem si vzít svůj péřovej spacák:D

U stanu, byla i chatka, kde jste našli vše potřebné, kuchyň, sprchy, záchody, společenskou místnost, mohli jste si vzít čaj, kafe, fakt paráda:)
Stany byly na odlehlém místě u černé pláže, už jen když jsme jeli z letiště, byli jsme totálně nadšení z toho, co jsme viděli z okýnka. To jsme ale ještě nevěděli, co nás čeká!
Z letiště jsme se tam dostali do hodiny a půl.

DRUHÝ DEN

Vodopád Skogaffos

Vodopád Kvernufoss
Ubytování v kempu Vík

Další den jsme vstávali doopravdy brzo, měli jsme totiž dost nabitej program:D jak vidíte výše.

Začínali jsme u krásnýho hot potu, u kterýho jsme chtěli bejt sami, takže brzká vstávačka na 5hod ranní, byla nutnost!
A vyplatila se! Nádherný hot po Hrunaluang, kde jsme byli zcela sami! Božská krajina kolem, vařící bazének a skvělá společnost.

Co to je hot pot?
Přírodní termální prameny, které mají cca 35 – 40 stupňů. Mohou být zcela zdarma, nebo jsou na soukromém pozemku,kde zaplatíte pár drobných,do schránky na peníze, která je tu připravena. Je tu i malá převlíkárna (většinou dřevěný domek).
Platí se přibližně za osobu 1000 ISK (200kč). Samozřejmě vás nikdo nekontroluje, jestli zaplatíte, ale podle mě je to slušnost!

Když je venku 6 stupňů a jdete do 40 stupňový vody, je to vážně lahoda!
Doporučuju s sebou nějakého kulicha, aby vám nebyla zima na hlavu:D
Horší je pak do těch 6 stupňů zpátky vylézt, ale když tam ležíte déle, jste tak prohřátý, že se to dá vydržet:)
Mapa, kde najdete zajímavé hot poty po celém Islandu zde – https://hotpoticeland.com/
Já byla z hot potů, fakt šíleně nadšená, to kdy si lebedíte ve vařící vodě, uprostřed pustiny a nádherný přírody, je něco nepopsatelnýho. Ještě jsem to v žádný jiný zemi nezažila:)

Po hot potu jsme vyjeli na jeden z nejznámějších a nejmohutnějších vodopádů GULFOSS
Nádherné vodopády! Opět vyražte, co nejdříve! Nachází se totiž na nejvíce turistickém okruhu, takže pokud si tam nechcete funět za krk s dalšími lidmi, vstávání je nutnost!

Po Gulfussu jsme vyrazili na nejznámější gejzír, který se nachází 80 km od Reykjaviku. Je považován za nejstarší a nejvyšší gejzír na světě! Gejzír po určitém časovém úseku, cca 5 minut, vystřeluje vodu do vzduchu:)
Tady je to teda fakt masovka, tak na to buďte připravení, abyste nebyli zklamaní.

Po Gejzíru nás čekal další vodopád Seljalandsfoss , jeden z nejznámějších vodopádů Islandu, kdy se můžete procházet za ním. Sem prakticky dojedete až autem. Platí se zde parkoviště v přepočtu 140 kč, a je tu i stánek s občerstvením.

Díky tomu mě vodopád nějak extra nezaujal, protože mi přišlo, že už místo nádherný, panenský přírody je z toho udělaná turistická atrakce.

TIP: Buď na něj vyražte extra z rána, nebo zase v noci, ať si ho vychutnáte jen pro sebe!!:) to je pak teprve pecka!

Když se vydáte ještě dále, a nenasednete hned do auta, čeká vás skrytý vodopád po cca 500 metrech, který je ve skále, ten byl božskej:) Připravte se, že tady budete mokří, takže pláštěnka nebo nepromokavý věci, jsou nutností!:) ale určitě stojí za to:)

Pak nás čekal jen kousek vzdálenej hot pot Seljavallalaug , po cca 20 minutách z parkoviště k němu dojdete, je to vlastně takovej bazén uprostřed přírody. Bohužel za nás byl vypuštěný, když jsme tam došli.. Takže jsme se nevykoupali, jen pokochali okolní krajinou. Musím ale říct, že tam bylo u něj dost lidí, takže si myslím, že tady si samoty asi moc neužijete.

Tady jsme se tedy moc nezrdželi a vyrazili na další známý vodopád Skogafoss. Ten byl taky nádherný a zase úplně jiný! Určite si vyšlápněte vyhlídku nahoru a běžte se projít dál podél kaňonu, naskytnou se vám nádherný výhledy a davy lidí zmizej. My potkali pouze 2 lidi a fakt si to užívali!!:)

Jako poslední vodopád dnešního dne, nás čekal za mě NEJKRÁSNĚJŠÍ VODOPÁD CELÉHO ISLANDU – KVERNUFOSS
Je hodně zapadlý, sice jen 20 minut od parkoviště, ale z cesty není vůbec vidět, proto tu najdete úplné minimum lidí!!
Kromě nás tu byl jeden pár a bylo to vážně kouzelný, jen bubnující voda, zelenej mech a navíc můžete projít i za vodopádem:)
Pokud byste měli navštívit jen jeden vodopád, tak rozhodně tento!

Hnedka vedle parkoviště k vodopádu se nachází místní skanzen, takže pokud chcete, můžete navštívit, mají ale otevřeno jen do 18 hod, tak bacha na to:) https://www.skogasafn.is/

Po dlouhým dni, nás čekal přesun do Víku, kde jsme měli první noc v campu – camp Vik, pěkný kemp, čisté záchody a sprchy za menší poplatek a kuchyňka. http://www.vikcamping.is/ noc zde vyšla cca na 350 kč/osoba.

TŘETÍ DEN

DC Plane Wrack
Reynisfjara Beach
Fjaðrárgljúfur Canyon
Svartifoss waterfall
Diamond Beach
Jökulsárlón Glacier Lagoon
Camping Höfn

Ráno jsme měli budíka na 5 hod( jak jinak:D ), a vyrazili jsme na známý vrak letadla, který musel nouzově přistát v roce 1973 kvůli nedostatku palivu. Nikdo naštěstí nepřišel o život. Letadlo přistálo kousek od moře, na černé pláži, uprostřed planiny. Z kempu je to necelá půlhodinka.
Z parkoviště je to cca 3,5 km po kamenitý rovný cestě, takže vám přijde, že stojíte furt na místě a vůbec se nepřibližujete:D
My u letadla byli úplně sami a musím říct, že to bylo doost creepy! Měla jsem k tomu velký respekt!
Připravte se, že na planině fouká, takže se oblečte, i když bude hezky!
Cesta tam i nazpátek vám zabere tak 2 hodinky.

Po letadle jsme se jeli podívat na vyhlášenou černou pláž Reynisfjara Beach , kde najdete zajímavé skalní útvary.

Dejte si pozor, jsou zde šíleně silné proudy, proto se nepřibližujte k vlnám! Ne málo lidí to stálo život, když se chtěli vyfotit zezadu se skalním útvarem ve vodě. Voda vypadá tiše, ale vždy přijde větší vlna, která vás s sebou hned stáhne!
Všude jsou cedule, ale i tak se najdou blázni, kteří jsou pro fotku schopni udělat cokoliv, což fakt nechápu!!

Mimochodem pláž se nachází doopravdy kousek od campu Vík, kde jsme bydleli. Ještě jsme se zastavili u známého kostelíku, který je na vrchu městečka, odkud je krásný výhled právě na pláž a městečko.
V kempu jsme sbalili stan najedli se a vyrazili dál.

Další zastávkou byl Fjaðrárgljúfur Canyon, který byl vzdálený hodinku jízdy od kempu. Cestou vidíte nádherný skály, vodopády, lávový pole, tohle jsem na Islandě milovala. Chtěla jsem furt všude stavět, protože ta okolní příroda byla prostě dechberoucí! Okolí Víku se mi fakt hodně líbilo:)

Fjaðrárgljúfur Canyon, je prý jeden z nejkrásnějších caňonů světa a byl vážně nádherný! Jsou zde různé úrovně vyhlídek, tak si určitě projděte všechny a neotočte to hned při první. Jen škoda, zábradlích a provazů, které tak trochu kazily dojem divočiny. Ale chápu, že lidi by byli schopní lézt všude, takže nějaká ochrana flory a fauny musí být.
Upřímně, ale, všude stejně byly vyšlapané cestičky na skály, aby blogeři měli tu nejlepší fotku! 🙁 Mě se stahoval jen žaludek, při představě, že někdo na takovém místě vůbec stál, natož, kdybych tam lezla:D

Další vodopád nás čekal Svartifoss waterfall , kde bylo dost lidí, na to, že se k němu muselo docela dojít! Je zde ale ledovec, kde společnosti, nabízí různé tour, takže to byl ten hlavní důvod.
Tady se muselo platit parkovné, cca 150 kč.

K vodopádu jsme šli od parkoviště asi 2 km do kopce, ale upřímně jsme z něho tolik nadšení nebyli. Po prvním dni, kdy jsme viděli hromadu vodopádů, jsme už asi byli rozmlsaní:D Takže pokud nebudete mít času nazbyt, tento bych s klidem vynechala.

Jako poslední zastávkou byla Diamond Beach a Jökulsárlón Glacier Lagoon .
Na tohle místo jsem se hoodně těšila a bylo krásný, ale na mě docela turistické.
V laguně vidíte plavat kry, kry plavou a lamou se, pokud svítí sluníčko, tak se třpytí a je to vážně zajímavé. V zimě to ale musí bejt rozhodně lepší než v létě.
V laguně si taky můžete zaplatit tour, kdy jedete na člunu mezi kry.

Hlavně na kry nestoupejte! Samozřejmě většina lidí na ně stoupala a dělala různé postoje, aby měly pěkné fotky, fakt nepochopím! No nechtěla bych vidět, jaký grimasy by dělaly, kdyby kry ruply a oni by skončili v mraziví vodě!
Diamond Beach je hned na proti, je to černá pláž pokrytá kry. Rozhodně stojí za to, si poodejít dále na pláž od parkoviště. Všichni samozřejmě stojí a fotí se na jejím začátku, dál budete jen sami. Tady jsme taky viděli tuleně ve vodě:)

Pak už nás čekal jen přesun do campu HOFN, cca hodinka od laguny.
Tady stála noc 300 kč/osoba, sprchy za poplatek, společenská místnost,která byla totálně pidi a vařit se mohlo jen venku. Upřímně jsme z toho kempu nějak nadšení nebyli, ale jiný v okolí nebyl. Mohli jste se tu ubytovat i chatkách.
Co ale vynahradilo to všechno, byl výhled z kempu na jezero!
Když jste vyšli pidi kopeček, vyskytl se vám naprosto nádherný výhled, který předčil vše:)
Na Islandu je skvělý, že je “zlatá hodinka” asi tak 5 hodin, takže to nádherný světlo si můžete užívat celý večer a rozhodně to za to stojí!!:)

TIP: Kousek od campu Hofn, se nachází hot pot Hoffel,který je otevřený od 10 – 21 hodin a vstup 1000 ISK./osoba. My ho chtěli navštívit, ale nevěděli jsme, že je otevřený až od 10 a tak dlouho jsme čekat nemohli. Má ale skvělé hodnocení a je to prý jedno z nejlepších míst na pozorování polární záře:)

ČTVRTÝ DEN

Stokksnes poloostrov
Gufufoss Waterfall
Seydisfjördur městečko
Husavík Campground

Třetí den nás čekal nejdelší přejezd z celého Islandu, cca kolem 7 hodin! Takže jsme si naplánovali jen málo věcí a řekli si, že když se nám někde bude líbit tak tam zastavíme!:)

Jako první jsme brzo ráno vyrazili na STOKKSNES, (cca 18minut od kempu) do kterýho jsem se zamilovala už z domova a řekla sem si, že tam musíme jet, i když jsem moc informací nenašla!

Je to černá dunová pláž s nádhernýma horama, kde se pasou koně a šplouchá moře. Z fotek to vypadalo naprosto dokonale a hlavně, neturisticky!

Jediný co jsme věděli, bylo, že je to soukromý pozemek a musí se zaplatit 900 ISK. Jenže, jsme tam přijeli v 7 ráno a oni mají otevřeno až od 9!
Hledali jsme někoho, ale vypadalo tam prázdně, lidi na internetu psali, že můžete zaplatit i v automatu, ale ten byl bohužel rozbitý. Nevěděli jsme tedy co dělat, jestli počkat, nebo tam prostě jít a zaplatit potom.
Rozhodli jsme se tam jít a modlili jsme aby jsme nedostali nějakou pokutu:D

A jelikož tam byla brána, nemohli jsme autem a šli jsme si to projít hezky po svých!
Musím říct, že to bylo nejkrásnější místo z celýho ISLANDU!! To, že jsme tam byli sami, v takový nádherný, dechberoucí přírodě, bylo něco neskutečnýho.
Bylo to přesně to místo, kdy tam stojíte, a cejtíte, že je to ono. Cejtíte se živý, plný života a šťastný. To místo, kde existuje jen to teď a tady a všechno ostatní je na chvíli vzdálený.
Pro mě jedno z nekrásnějších míst, který jsem na světě viděla!
Běhali jsme po černý pláži, skákali po dunách, koukali na sílu moře, z kterýho šel totální respekt, procházeli jsme se po nejzelenější trávě mezi koňmi. Rozhodně sem jeďte!
Hlavně je tu úplný minimum turistů, za celou dobu jsme jich potkali 5! Tyhle místa miluju!

Strávili jsme tu přes 3 hodiny a pak se vrátili, už tam byli lidi a hlavně majitel. Vysvětlili jsme mu situaci, naštěstí byl v pohodě, prostě jsme mu zaplatili až potom:)

TIP: Můžete se tu i ubytovat v kempu, který je přímo u toho! Noc zde vyšla na 2000 ISK a měli jste vstup již v ceně!
Což je naprostá pecka, protože můžete jít klidně na pláž o půlnoci:)
Byly tam i sprchy, záchody, i menší restaurace, kde to nádherně vonělo:)
Takže příště bych spala rozhodně tady místo Hofn campu!

Poté nás čekal delší přesun k Gufufoss vodopádu přes 3 hodiny. Ale to co jsme viděli z okýnka bylo něco překrásnýho!!
Nejkrásnější cesta, furt jsem chtěla zastavovat, za okny se to hemžilo nádherou, odložila jsem ale foťák a jen si vychutnávala to, co se odehrávalo za okny!

Gufufoss je hned u silnice, takže ho neminete, zdá se malý, ale když k němu sejdete až dolů, zas tak malý není.
Vodopád je hned u nejznámější vesničky Seydisfjördur,která se proslavila nabarveným chodníkem, který vede ke kostelíku. Je to fakt slavný insta místo a většina lidí sem jede jen kvůli tomu.

Musím uznat, že je to fakt fotogenický, ale kdyby to nebylo při cestě, kvůli tomu bych přes celý Island nejela:D
My si zde dali oběd v jedný roztomilý, krásný restauraci – NORDIC RESTAURANT protože když jsme vystoupili celým městečkem se táhla vůně fish and chips a nemohi jsme odolat, jelikož naše žaludky byly prázdný.
Jedno Fish and chips vyšlo cca na 650 kč, ale chtěli jsme také něco ochutnat a né jíst jen konzervy, takže nám to nevadilo:)

Pak už nás čekal přejezd do Husavíku, další cca 3 hodinky.
Jelikož jsme měli ještě čas, zastavili jsme se u MYVATN, kde jsme navštívili termální gejzíry, což byla fakt pozoruhodná podívaná, co vše ta příroda dokáže vyčarovat. Smrad tam byl ale teda pořádnej:)

Večer jsme dorazili do kempu Husavik, noc zde stála 1700 ISK/osoba.

DEN PÁTÝ

Pozorování velryb – Gentle Giants
Mývatn Lake
Godafoss Waterfall
Fosslaug hot pot
Varmahlíd Camping

Ráno jsem nemohla dospat jelikož nás čekal výlet na velryby! Vzali jsme si hned první ranní tour v 9:00, jelikož jsme četli, že jsou nejlepší podmínky na moři a pěkné počasí.
Bylo naprosto nádherně, takže sníh na vrcholcích hor se krásně třpytil a dodávalo to nádherný kontrast s modrým mořem:)
Vybrali jsme si společnost https://gentlegiants.is/, měla skvělé hodnocení a dlouholetou zkušenost.
Můžete si vybrat klasickou dřevěnou loď, nebo malý, rychlý člun, tzv. RIB.
Po dlouhodobém rozmýšlení jsme zvolili člun, jelikož hodně lidí psalo, že budete blíže velrybám a máte zaručeno místo s výhledem.

Člun ještě jede na ostrov, kde se nachází Puffins. Islandští a asi nejroztomilejší ptáci, které jsem viděla. Nicméně nemyslete si, že je uvidíte zblízka, jen se trochu přiblížíte.

V přístavu Husavíku, dostanete veškeré vybavení – teplý, nepromokavý overall, rukavice a brýle, nicméně se přesto teple oblečte!
Rozhodně teplé boty, čepice a nákrčník, fouká to pořádně!

Celý výlet trval cca 2,5 hodiny, kdy jedete do zátoky, kde se nachází velryby. Můžete vidět i kosatky, či delfíny, to se nám ale bohužel nepoštěstilo.

Abych pravdu řekla, je asi jedno jestli zvolíte člun, nebo loď (kromě ceny):D
Loď vyjde cca o půlku míň. Člun vyšel na 18 000 ISK/osoba. Nikdo nejel k velrybám blíž, záleží, kde se velryba sama objeví! Takže můžete mít štěstí, že se vynoří přímo u vás, nebo je uvidíte jen z větší vzdálenosti.

Nám se poštěstilo, že několik velryb se vynořilo fakt blizoučko nás, až se mi úplně zatajil dech! Zbytek velryb, jsme viděli z větší dálky, ale bylo jich tam požehnaně:)

Pokud budete v Husavíku rozhodně tento výlet doporučuju, i když něco stojí. Na světě není tolik míst, kde velryby pozorovat a s 99% šancí je vidět:)

TIP: Jestli trpíte mořskou nemocí, zvolte ranní vyjížďku, moře je nejklidnější, a požádejte posádku o prášek na sea sickness.

Po velrybách jsme se přesunuli ke kráteru Vík. Můžete ho obejít celý dokola a zastavili jsme se u jezera Mývatn. Dávejte si bacha, tady je šíleně moc otravných mušek! Chtěli jsme si udělat pěkný piknik u jezera, ale vzdali jsme to!:D

Po tom, co jsme se pokochali jsme jeli na mohutný vodopád Godafoss, který byl necelých 40 minut od jezera.
Vodopád je super, určitě k němu běžte se shora, i dola, a jděte i přes most na druhou stranu, kde budete úplně sami. Všichni se tísní jen na jedné straně:)

Po vodopádu jsme měli namířeno do dalšího kempu, ale ještě jsme hledali, co by stálo po cestě za shlédnutí:) našli jsme naprosto nádherný vodopád a hot pot, který byl kousíček od kempu, ve kterém jsme kempovali:)

První jsme jeli od kempu, kde jsme zjistili info a pak se vydali k hot potu
Fosslaug , který byl asi 10 minut od kempu autem.

U něj byl naprosto nádherný vodopád a víte co bylo nejlepší? Že jsme u něj byli zcela sami!! Tohle miluju nejvíc! O tomhle vodopádu jsem nikde nečetla a přitom byl taak krásný!

Cestou jsme došli až k hot potu, který byl z druhý strany vodopádu, zrovna byla zlatá hodinka, tak to mělo ty správný grády! Byl tam s námi pouze jeden pár a bylo to naprosto božský! Vedle byla řeka, takže jste se tam mohli po hot potu zchladit, jako ze sauny:)
Doporučuju tohle místo všema deseti!

Kempovali jsme v kempu Varmahlíd Camping,přijemnej kemp za nějakých 1400 ISK/osoba

DEN ŠESTÝ

Landbrotalaug Hot Pot
Ytri Tunga
cernej kostel Búðir
Kirkjufellsfoss Waterfall
Olafsvík Campsite

Pátej den nás čekal přejezd na poloostrov Snæfellsnes. Jako první místo jsme zvolili hot pot, na kterej sem se fakt těšila, z fotek vypadal přenádherně! Cesta tam zabrala z kempu něco kolem 3 hodin. Je pořád na co se koukat, takže cesta utíká fakt rychle!!:)

U hot potu je parkoviště a jsou tam dva, jeden instagramovej malinkej, tak pro 3 max a druhej větší, pro víc lidí:)
Když jsme tam přijeli, tak tam byli lidi, ale chvíli jsme počkali a měli jsme to jen pro sebe:)

Je doopravdy na nádherným místě, obklopují ho hory, divoká příroda a říčka, prostě wow! Akorát voda tady nebyla úplně nejčistší oproti jinejm hot potům, ale nám to nevadilo:)
Nic se neplatí:)

Po hot potu jsme jeli na Ytri Tungu, pláž kde se nacházejí tuleni:) Bylo vidět, že byl zrovna odliv a byli tam asi 4:) Udělali jsme si takovou příjemnou procházku,podél pobřeží, prostředí k tomu bylo dokonalý.

Pak jsme jeli ke známýmu kostelíku Búðir, u kterýho byl super výhled.

Cestou ke Kirkjufellsfoss Waterfall (snad nejznámější místo Islandu:D) si určitě udělejte zastávku k ukrytý díře do skály, která je kousek od hlavní silnice, poznáte to podle lidí,kteří tam půjdou a parkoviště, který uvidíte ze silnice.
Zajímavý místo a všude lítají racci!

Kirkjufellsfoss Waterfall je podle mě dost předceňovaný:D Jako je to hezký, ale jsou rozhodně krásnější místa na Islandě a bez lidí, tady jich bylo docela dost!!! Vodopády jsou necelou hodinu od Ytri Tunga.

Pak už jsme jeli do kempu Olafsvik, pěkný, čistý kemp, sprchy v ceně, hezké prostředí:) cca 1500 ISK/osoba

TIP: určitě se jděte podívat po okolí. Za kempem se nachází koně, úžasný pole s fialovými lupins a dokonalý skály, kde lítají racci a albatrosi. Naprosto nádherná příroda a nikde nikdo! Kam se hrabou místa z průvodců!

DEN SEDMÝ

Vodopád Svodufoss
Kostelík  Ingjaldshólskirkja
Londrangar
Rekjavik – prohídka města
Cottage Moár

V Olafsviku jsme si dopřáli asi nejdelší spánek, jelikož jsme toho tolik na plánu neměli:)

Jako první jsme se vydali na vodopád, Svodufoss který jsem opět našli náhodou a opět u něj nikdo nebyl! Navíc jsme se mohli vyškrábat až na jeho samotnej vrchol a ty hory v pozadí byly překrásný!
Společnost nám dělali ovečky, a opět platilo pravidlo, sjeďte z hlavní cesty a uvidíte nádherný místa u kterých budete sami!!

V dáli jsme viděli kostelík, tak jsme řekli, že k němu zajedeme autem! Bylo to jedno z nejfotogeničtějších míst, který jsme viděli!! Rovná silnice, nikde nikdo, v okolí fialový lupins a v pozadí bílej kostelík a za ním zasněžený hory! Nádhera neskutečnááá!! Kostelík se jmenoval  Ingjaldshólskirkja a je to jeden z nejstarších kostelů na Islandě.

Pak jsme jeli na Londrangar, místo, kde se moře tříští o skalní útvary, nad vámi lítá tisíce racků a můžete dojít až k majáku. Krásný, uklidňující místo!

Pak jsme zastavili vždy, když nás něco zaujalo, nehledali jsem nic konkrétního, až jsme dojeli do Reykjaviku!
Upřímně tady toho moc není a s klidem bych ho vynechala:D Reykjavík je nejsevernější hlavní město světa. Ale nic spešl tu nenajdete, radši si jeďtě vychutnat tu přírodu!
My zde strávili cca 2,5 hodiny, prošli jsme se ke kostelu Hallgrímskirkja, můžete si zde zaplatit i vyhlídku, odkud se vám naskytne krásný výhled na město a hory. My měli ale zataženo, takže jsme to oželili:)

Ve městečku najdete krásný barevný baráčky a bude vám pod nosem vonět fish and chips:)
Prošlli jsme se do přístavu, centrem, kde jsme viděli santa obchod a nakoupili suvenýry a došli jsme k nejznámější soše Sun Voyager, která se nachází u nábřeží a značí vikingskou loď.

Po prohlídce v Reykjaviku jsme jeli do ubytování do Cottage Moár
https://www.booking.com/hotel/is/moar-cottage.cs.html, vzali jsme si chatku pro všechny 4 a noc vyšla na 4260 kč. Příjemný ubytko, ale ani by nám nevadilo spát ve stanu, takže jsme to klidně mohli oželit:)
Letiště bylo vzdálené necelých 50 km od ubytka.

DEN OSMÝ

Poslední den, nás čekal už pouze návrat domů. Museli jsme vrátit auto do 11 hodin. V půjčovně si auto převzali, ani nezkontrolovali, což nás překvapilo:D a odvezli na letiště.
Letěli jsme v 16 hodin s WIZZ AIR a let trval necelý 4 hodinky do Vídně.
Odtud jsme jeli flix busem (naprosto nejhorší společnost!!) do Prahy.

Vůbec se mi nechtělo z týhle krásný země odjet.. A jaký z ní mám dojmy a na kolik nás tahle nádhera vyšla si můžete přečíst ve shrnutí:)