OAHU

Jako první nás čekal ostrov Oahu, rozhodně nejnavštěvovanější a nejvíce osídlený ostrov.
I když jsem na něj četla takové rozpoluplné názory, musím říct, že mě se tam moc líbilo a takhle nějak jsem si Havaj představovala.

Jestli si představujete Havaj jako nějaký panenský ostrov, nedotčený civilizací, jste na omylu. Na Havaji potkáte hodně lidí ale hlavně aut na silnicích. Sedmiproudová dálnice bude stále plná a často budete čekat v koloně.
Jestli teda čekáte prázdné silnice jako třeba na Islandě, musím vás zklamat:D
Můj Mára z toho byl docela v šoku, ale já na to byla ze všech těch diskuzí připravená, takže Oahu splnilo přesně moje očekávání.
Oahu je malý ostrov, takže když budete na severu, dole budete za půl hodiny (pokud nechytnete kolonu:D) Což na tom bylo fakt super:)

Když jsme projížděli ostrovem, měla jsem furt přilepenou hlavu k okýnku a furt něco natáčela. Absolutně se to ale nedalo převést do videa, to co jsem za okny viděla a já nemohla uvěřit, že tu fakt jsem a že teď jedu kolem míst, kde se natáčel jurskej park! Ty místa, byli neskutečný a to jsme jen sedeli v autě!

Já tak nějak furt nemohla uvěřit, že jsme tu!!:) Náš velkej havajskej sen, mohl právě začít a očekávaní byla veliká, to mi věřte!:)

Auto economy jsme měli půjčené ze společnosti TRIFTY a vyšlo nás na 7 dní na 6370 kč.

Na Oahu jsme našli pouze 2 normální, soukromé kempy, který byli na Norh Shore.
Pokud chcete zažít nějaký havajský vibes, rozhodně doporučuju být na NORTH SHORE! Úžasná atmosféra, surfaři, krásný pláže, želvy, duhy, boží příroda

Jako první jsme zvolili na 3 dny kemp https://www.malaekahana.net/ Jak jsem psala v informacích vyšel na 9 dolarů/noc osoba. Pláž super, málo lidí.
V kempech to chodí tak, že zaplatíte za plácek 18 dolarů, kde může být až 6 lidí, takže čím víc vás bude, tím levnější to budete mít. My byli 2, proto jsme každý zaplatil 9 dolarů.

To, co nás štvalo v tomhle kempu bylo to, že se brána otevírala v 7:00 a zavírala v 19:00. pokud jste tedy přijeli po, měli jste smůlu a museli jste parkovat předtím,což ke stanu bylo fakt daleko.Když jste chtěli vyjet dřív, tak smůla:( max jste se museli dohodnout nějak s personálem.
Ale jinak lokace super, chvilku od kempu trhy, nákupy a krásný místa a pláže!:)

Další kemp jsme zvolili taky na North Shore
https://www.campmokuleia.org/ vlastně kousek od toho předchozího, ale první kemp měl volno jen na 3 dny, takže jsme museli zvolit tento.
Cena stejná jako v předchozím 18 dolarů za plácek až pro 6 lidí. V moři se už nedalo moc koupat, byli tu větší vlny a kameny.
V celém kempu byli pouze 3 stany:D My stanovali přímo na pláži, což bylo úžasný! Záchody čisté, sprchy venku, ale aspoň kryté! Brána byla na kód, takže jste mohli dorazit, kdy jste chtěli, což byla fakt výhoda:) Můžete se ubytovat i v chatkách, ale levné to nebude:)

Z domova jsme měli pouze dané věci, které chceme vidět a až na místě jsme řešili, jaký den, co uvidíme, podle počasí. Počasí se tam totiž měnilo z minuty na minutu:D takže jsme kolikrát měnili plány. Pevný itinerář jsme kromě přeletů a placených aktivit neměli!

Všechny placené aktivity (tours) jsme měli rezervované již z domova s předstihem – jinak jste bez šance!

CO BYSTE PŘI NÁVŠTĚVĚ OAHU NEMĚLI ROZHODNĚ VYNECHAT A CO STIHNETE ZA 7 DNÍ

BYODO BY TEMPLE
Takový malý kousek Japonska na Havaji. Jedná se o repliku, která se nachází v Kyoto. S pozadím zelených hor, to vytváří naprosto dechberoucí podívanou. A co znám lidi, kteří byli i v Japonsku, shodli se, že tady to má mnohem větší atmosféru.

K chrámu vede cesta posetá palmami a v dáli vidíte hory z Jurskýho parku, z čeho jsme byli úplně paf! Taky se zde nachází památníky celou cestu až k chrámu.
Naprosto kouzelný místo! Doporučuju vyrazit na otevíračku a užít si místo a atmosféru sami, maximálně s minimem lidí.
VSTUP 5 dolarů

HOOMALUHIA BOTANICKÁ ZAHRADA
V životě jsem neviděla hezčí botanickou zahradu. Ty hory jsou prostě velkolepý!! Byli jsme totálně unešení a furt jsme říkali wow, tyjo dívej, boží!
tohle místo jsem moc dobře znala od všech těch instagramerů a měla jsem ho dlouho na seznamu, I když jsem viděla asi tisíc fotek, stejnak mi to tam vyrazilo dech!

Nachází se tu taky kemp,musíte si ale obstarat permit a jediná nevýhoda je, že se brána nachází daleko od místa, kde postavit stany! Ale tady kempovat? To musí bejt sen!!
Kemp je zavřený každou středu a čtvrtek!
VSTUP ZDARMA, otevřeno každý den od 9-16 hod.

http://www.honolulu.gov/parks/hbg/ – zde najdete i zmiňovaný kemping a co je k tomu potřeba.

SCHODY DO NEBE – HAIKU STAIRS
Když jsem viděla fotky a videa z Haiku stairs, tajil se mi dech už z domova! Říkala jsem si, že tohle vidět a zažít je sen! Taky jsem obdivovala lidi, kteří to vylezli, protože mě bylo jen zle z tý vejšky co jsem viděla na obrazovce!
Byla to hned druhá věc ( po letu s vrtulníkem) kterou jsem na Havaji chtěla vidět a zažít!
Na vrchol vedou 2 cesty – legalní a nelegální.

Ta nelegální cesta vede po starých rozbitých schodech, které vedou až na vrchol. Dole to hlídají policajti, takže si musíte dávat sakra pozor, aby vás nechytli, protože pokuta je kolem 1000 dolarů. Což fakt nechcete platit, jen abyste si udělali fotku. Aby vás nechytli, musíte vyrazit hodně brzo ráno za tmy, a mít velký štěstí:D Upřímně si myslím, že tolik lidí to zas až tak nechodí jako dřív.

Legální cesta je jmenuje Moanalua trail, vede vlastně okolo po hřebenech hor.

My si vybrali tu legální. Za prvé jsme poserové:D za druhé mi cesta po hřebenech přišla mnohem zajímavější a krásnější než po schodech, kdy máte vlastně hlavní výhled na město.

Co je háček je to, že cesta není nijak značena a vy musíte trefit správnou cestu, která vás navede na hřebeny hor. A že těch cest kudy jít je fůra! Na youtube najdete i spoustu tipu,jak to správně najít, ale stejnak se tam lidi ztrácí.
Tak a protože já se bojím výšek, ale přesto jsem to strašně chtěla jít, ale nevěděla jsem, zda to zvládnu a bála sem se, abychom se neztratili, všimla jsem si, že moje oblíbená blogerka – my cooking diary, sdílela kontakt na průvodce, který to s nima šel.
Zkusila jsem mu tedy jen tak napsat a doopravdy měl v ten termín čas a vzal nás tam! Hurááá! To jsem ale ještě nevěděla kolik si za to řekne:D

Trek s průvodcem zahrnoval:
spiky na boty (vlastně takový řetězy, který si nasadíte a oni se vám zabodávají do bláta, hlíny, takže vám to neklouže a neboříte se)
rukavice
Fotky na vrcholu
Průvodce po celý trek – 9 hodin.

Cena 165 dolarů/osoba

20% se platí dopředu jako záloha. Zbytek na místě. Ta cena nám přišla strašně moc, ale já už se na tu představu tak upla, že budeme v klidu, nic nebudeme řešit, nikde se neztratíme, a že kdyby se něco stalo on tam s náma bude:D a tak jsme do toho šli.

Nakonec to byl jeden z nejlepších zážitků z Havaje a peněz jsme vůbec nelitovali, i když bysme to zvládli nakonec i sami, kdybysme se pořádně naučili cestu:D
Co bychom ale rozhodně nezvládli by bylo to vyjít bez spiku na nohách. My tam měli šíleně bláta, bořili jsme se, klouzalo to, což rozhodně nechcete na cestě s 20ti čísly, kdy je pod vámi strmý pád..
Bez spiku bych si to absolutně netroufla jít! Našli jsme tam i šílence v žabkách, což mi teda hlava fakt nebrala!

A jak cesta probíhala??

Cesta trvala celkově kolem 8 hodin a měří kolem 17 km.
Cca hodinu jdete lesem od parkoviště a pak začíná stoupání. To trvá zhruba 3 hodiny, je to doopravdy prudký, a hlavně úzký! Kolikrát jsem se nemohla koukat ani kolem sebe, udělalo se mi zle, a musela jsem koukat jen pod nohy. Kolikrát tam byl i tak silnej vítr, že jsem si musela sednout na bobek, jelikož jsem se bála, že mě to porazí:D
Když jsem viděla, jak se lidi v dáli šplhaj po lanech a vedle nich strmý sráz, bylo mi zle a žaludek jsem měla na vodě!
Nedovolila jsem ale strachu aby mi rozklepal nohy, i když v nějakých částech treku, to bylo doopravdy těžký!
To co jsem ale viděla kolem mě, mi dralo slzy do očí, byla to nepopsatelná nádhera a já se cejtila v totální divočině, odřízlá od všeho! Ty hory a ta zelená barva mi prostě vyrazila dech a byl to hlavní hnací motor, kterej mi dodával odvahu!
Na vrcholu si pak můžete udělat fotku na schodech a i kousek sejít. Musím říct, že mi cesta nahoru po schodech přišla mnohem náročnější než po nelegální trase.

Tenhle trek pro mě nebyl tolik náročný fyzicky jako psychicky! Ale jsem ráda, že jsem vystoupila ze svojí komfortní zóny překonala sebe, to byla ta nejlepší odměna na vrcholu.

Tipy na cestu:

Trek zvládnete i sami, ale doporučuju mít na nohách spiky! (za našich podmínek, kdy tam bylo hromady bahna, bych si to rozhodně netroufla! )
Pokud nebudete mít mokrou, blátivou cestu, ale jen prašnou -jde to i s trekovýma botama bez spiků.

Musíte mít zmáklou cestu, jak se dostat od parkoviště na správnou cestu
(Potkali jsme i skupinku lidí, co šla s průvodcem a ztratili se, což mi hlava fakt nebrala:D ) na youtube si najděte návody,jak na to.

Vyražte z parkoviště hned po východu slunce, ať jste nahoře co nejdřív, kdy slunce tolik ještě nepálí. Parkoviště zavírá v 19 hod.

Vemte si s sebou rozhodně 3 litry vody, pokud bude svítit slunce tak 3 litry vypijete určitě!

Něco nepromokavýho, když vás chytne déšt není se kam schovat!
O trekových botech se snad zmiňovat nemusím:D

Tento trek nedoporučuju lidem:
kteří mají panický strach z výšek
Nejsou fyzicky nějak zdatní

Já si to s průvodcem moc užila, poznali jsme někoho místního, nebáli se a vše bylo zařízeno,. Sice nás to vyšlo draho, ale představa, že tam jdeme sami, určitě bychom to otočili, díky tomu, že pár dní předtím pršelo a bylo na cestě hodně bláta, a my bychom neměli spiky na nohou. Zase takový dobrodruzi nejsme, abychom riskovali život, jen abysme měli pěkný fotky. Takže za nás palec nahoru a byl to jeden z našich nejlepších zážitků na cestách.

Průvodce najdete na instagramu jako mike.karas – stačí mu napsat a určitě se dohodnete.

CROUCHING LION HIKE
Naprosto dechberoucí kratší trek! Nahoře jsme byli za 30 minut!
Nejtěžší je najít tu správnou cestu, když ji najdete, z treku se stane chvilková záležitost.
Musíte najít cedule u silnice a těmi projít (dangerous area, do not cross..) poté se dáte doleva a už šlapete nahoru:)
My jsme šli na 2 vyhlídky. Další vedla někam ještě dál, ale tam už jsme nešli.
Každopádně se vám naskytne naprosto úžasný výhled na zátoku, oceán a hory, vážně dechberoucí!
Nic neplatíte.
Tento trek je nelegální, protože se nedoporučuje pro bezpečnost, ale pokud nepůjdete za špatného počasí a budete si dávat pozor kam šlapete, je to úplně na pohodu. Chodí ho dost lidí:)

TIP: na tenhle trek, jsme si chtěli počkat na slunečné počasí, aby hory nebyli v mracích, naskytne se vám pak uplně jiná podívanááá:)

POZOR: Tento trek, nechoďte za špatného počasí! Je sice krátký, ale taky dost nebezpečný v případě špatného počasí. Musíte se držet lan a už tam i někdo bohužel i umřel! Hrob na vyhlídce nebyl úplně povzbudivý. Vážně používat selský rozum a nic netlačit přes pilu! Já bych to za mokra rozhodně nešla! My byli špinavý až za ušima i když jsme měli naprosté sucho!
Trekový boty nutnost!!!

LANIKAI PILBOX TRAIL
Taky krásný 3 kilometrový trek, kde se vám naskytne úžasný výhled do okolí.
Po cestě narazíte až na 3 pilboxy (kryty). My šli jen ke druhému. Trek nám zabral tam i zpátky něco přes hodinku. Na začátku je to dost strmý, takže si s sebou vemte hlavně vodu! Je to doopravdy krátký a easy trek:)
Po cestě se vám naskytnou krásné scenérie na pobřeží a oceán!

Nejlepší na tomhle treku bylo to, že jste se mohli smočit v naprosto nádherným tyrkysovým moři s bílým pískem, což v tom vedru fakt bodlo:)
Oceán a Lanikai beach se totiž nachází kousek od treku:)

PLÁŽE NA OAHU
Pokud chcete navštívit pláže, určitě jeďtě na North Shore, tam se mi líbilo neskutečně! Jak jsem psala, surfaři, boží západy slunce, krásný pláže, želvy, food trucky, a boží havajská atmosféra!

SUNSET BEACH
Jak sám název napovídá, jsou tu boží sunsety, taky velký vlny, ve kterých můžete blbnout a pozorovat tu surfaře.
Pláž je doopravdy dlouhá, takže jsme přijeli na nějakou část, kde jsme si ani netroufli jít kvůli proudům a vlnám do vody. Ale pak jsme našli část, která byla naprosto super a i děti tam blbli ve vlnách:) Musíte pohledat místa ke koupaná, když neuvidíte nikoho ve vodě, tak do vody nelezte!

LANIKAI BEACH
Asi nejmodřejší voda z celého Oahu, Navíc se vám z pláže naskytne úžasný výhled na ostrůvky v oceánu. Rozhodně musíte navštívit.

KAILUA BEACH
Hned vedle Lanikai beach, voda krásně modrá, parkoviště přímo u toho:)

LANIAKEA BEACH
Na týhle pláži uvidíte na 90% želvy, jak na souši, tak ve vodě. Pláž je dlouhá, ale určitě tam uvidíte ceduli, kde se želvy nachází.
Doporučuju pak poodejít dál, kde je boží pláž s palmama a jste tam sami! (Všichni jsou totiž u želv:D) tady jsme si to moc užili! Navíc všude ve vodě plavaly želvy!

WAIMEA BAY
Tady bylo vždy totálně narvaný parkoviště a nikdy jsme se tam nedostali:D Nevím, zda je to tak vyhlašené, nebo je to jen oblíbená pláž místních, každopádně sami tu určitě nebudete:D

MALAEKAHANA BEACH
Pláž u kempu ve kterým jsme spali. Minimum lidí, modrá voda, vlny v pohodě, i když jsem se koupala radši jen u břehu. Boží východy slunce!

Každopádně, celá silnice vede kolem pobřeží, takže mi vždycky někde zastavili a ani jsme nevěděli jak se ta pláž jmenuje:D myslím, že většina lidí tu takhle objíždí pláže:) Koupali jsme se teda na pěkných plážích, ale ani jsme nevěděli jejich název, prostě můžete zastavit kdekoliv se vám zlíbí:)

KUALOA RANCH
Místo, kde se natáčel jurský park a dalších několik hollywodských filmů!
Strašně mě mrzí, že jsme zde nemohli využít žádnou aktivitu.
Měla jsem vyhlídlé čtyřkolky nebo jízdu na koních, ale vše měli několik měsíců dopředu vyprodáno:(
My kupovali letenky ani ne 3 měsíce před odletem a měli jsme prostě smolíka:(
Každopádně jestli na Oahu budete, určitě si zde něco zabookujte! Musí to být naprostá nádhera a já měla sjetý snad všechny videa na youtube z toho!:) Je to sice trošku dražší, ale za ten zážitek to určitě musí stojí! My jsme stáli jen u brány, ale už tak mi to přišlo jak cesta do pravěku!:) a vidět to z koňskýho hřbetu a nebo se tu prohánět na čtyřkolkách, musí bejt naprosto boží podívaná. Jen ty dinosauři tam budou chybět!:)
Mrkněte se co a za kolik tu vše nabízejí!

MANOA FALLS
Samotné vodopády jsou nic moc, je to vlastně jen takový malý čůrek, ale ta cesta k nim je naprosto boží! Přišla jsem si jak někde na úplně jiný planetě a ty stromy a porosty byly dechberoucí! Totální džungle úžasný stromy a květy všude!
Je to 3 km procházka takovou džunglí i mezi bambusy:)
Parkovné 5 dolarů a je to hodně turistické

WILIWILINUI RIDGE TRAIL
Středně náročný pouze 5ti mílový trek, kousek od Honolulu.
Docela mi připomínal i trek na Haiku stairs. My měli smůlu, že byl vrchol pokaždý v mracích, takže jsme skončili nějakých 800 metrů pod vrcholem, protože jsme pak neviděli ani na krok. Hlavně tam předtím dost pršelo a bortili jsme se do bláta, měli jsme co dělat:D protože tady jsme už spike neměli a bylo to dost znát!
Moc nás mrzí, že jsme se nedostali až na vrchol! Potkali jsme tu minimum lidí a příroda naprosto boží! Takže pokud milujete treky a přírodu, tak si to zamilujete!

Jak se k treku dostat?
Trek se nachází u hodně bohaté čtvrtě – tady bydlet musí bejt hoodně fajn:D
Proto musíte projet bránou, kde je security. Řeknete, že chcete jít na trek, doporučuje se jet ráno, protože na parkovišti je jen 20 míst, my přijeli jako 23.
Dostanete kartičku, kterou si dáte za okno, zapíšou si vaše údaje z řidičáku
a když budete odjíždět, kartičku zpátky u brány odevzdáte.
Když se nedostanete na parkoviště, je ještě jedna zóna, kde můžete parkovat, security vám to popíše. Na jiných místech, je přísný zákaz parkování!
Nic se neplatí.

KAENA POINT TRAIL HIKE
Zase úplně jiný trek, tady mi to šíleně připomínalo Californii. Potkali jsme asi 5 lidí. Není tak turistický. Trek má celkově 11 kilometrů, kdy jdete kolem pobřeží. Můžete vidět lachtany, vstupujete do chráněné ptačí rezervace. Je to taková klidná procházka po rovině. Připravte se, že za celou dobu není moc stínu, takže hoodně vody s sebou. Pobřeží je tu doopravdy divoké a přišlo mi i strašidelné.

Jak se tam dostat?
Z kempu Mololekua se dáte doprava a pojedete pouze rovně,až na konec silnice. Silnice tu končí a vy uvidíte bránu. Je tam parkoviště, kde necháte auto a už můžete vesele trekovat.

KOKO HEAD
Ne nadarmo se říká, že se tenhle trek má jít brzo z rána. Jelikož je tam stín a nepaří tolik sluníčko. Proto jsme ho šli v 1 odpoledne:D
Myslela jsem si, jaká to bude oddechovka, ale 1048 schodů po staré železnici ve 31 stupňích byla výzva a myslela jsem, že tam uhořím!!:D
Kolikrát mi bylo fakt na omdlení, takže v pravé poledne rozhodně nedoporučuju:D budete se koupat ve vlastním potu!

Každopádně moc zajímavý trek, po železnici do kráteru nechodíte každý den:D Nahoře je pěkný výhled na Honolulu.
Cesta dolů byla snad ještě horší, musíte si dávat doopravdy pozor, kam šlapete! Jinak trek je to lehký, nemusíte se bát, ale je to jen challenge to jít v tak horkém počasí bez stínu! A koukat pod nohy, kam šlapete!
Body strhávám pouze za to, že je to blízko Honolulu, proto tam najdete více lidí.
Trek vám zabere cca 2 hoďky, žádné vstupné
Dostatek pití s sebou!!!!

WAIKIKI
Waikiki je považovaná za jednu nejslavnějších a nejznámějších pláží světa.
No musím říct, že strávit tam pouze 2 večery mi stačilo:D
Na to, že je to městská pláž má neskutečnou barvu vody a je to rozhodně nejhezčí městská pláž, co jsem viděla!
Nicméně, tolik lidí jsem na pláži snad nikdy neviděla! Taky je tu šílený kontrast, kde se nachází nejdražší hotely, restaurace a vedle jsou bezdomovci a všude cejtíte trávu. Myslím, že tolik bezdomovců jsem snad nikdy neviděla:(
Takže jsem z toho měla vážně smíšený pocity a doopravdy nechápu jak někdo může jet na Havaj a být týden zavřený v hotelu na Waikiki.

Projděte si ale určitě kolonádu a jděte na pláž na západ slunce, ty tu teda uměj skvěle. Taky tu vetšinou mívají představení s ukulele a tanečnicemi, což dodává takovou tu pravou havajskou atmosféru.

Když už ale na Havaji budete, určitě Waikiki navštivte, byl by to hřích ji nenavštívit!!:)

Každý pátek je ve 20:00 ohňostroj u hotelu Hilton.
Hilton má také svojí lagunu, ve které se můžete klidně koupat zadarmo, nikdo vás nekontroluje a je to vlastně veřejně přístupné.

Waikiki bude asi nejdražší místo na ubytování, pokud budete chtít bydlet u hlavní třídy! Ceny hotelu za noc, stoupají až na 10ti tisíce.

My jsme na Waikiki bydleli v hostelu
Waikiki beachside hostelhttps://www.waikikibeachsidehostel.com/ Tento hostel měl neskutečnou lokaci! Byl přímo na hlavní třídě, takže během minuty jste se procházeli po neznámější kolonádě.
V ceně jste měli i snídani – čaj, kafe a toasty s marmeládou a burákovým máslem. Ta byla pouze od 9-10 hod. Tenhle hostel můžu rozhodně doporučit.
Nás vyšel na 750kč/osoba myslím, že na takové lokaci levnější ubytování nenajdete.

HANAUMA BAY
Hanauma bay se nachází kousek od Koko head, tedy blízko Honolulu a bylo to nejturističtější místo na Havaji, které jsme navštívili:D
Je to zátoka, která vznikla erupcí a vznikl tam podmořský život. Můžete tu vidět hromadu barevných ryb a plavat s želvami.
No musím říct, že na nás to teda bylo až moc turistické a znovu bychom tam nešli.
Vstup stál 7,5 dolarů na celý den, parkovné 1 dolar.
Doporučuji vyrazit hned na otevíračku.
Počet míst je omezený a vy se tam později nemusíte vůbec dostat.
Každý úterý je zde zavřeno. Jinak v letních měsících mají otevřeno od 6:00, v zimních od 7:00.

Pokud přijedete autem, rezervaci nepotřebujete, pokud chcete jet shuttle busem z Waikiki rezervaci mít musíte.

Věci si můžete dát do skříňky za 10 dolarů/malá, nebo za 12dolarů velkou. My nevyužili.
Šnorchli jsme měli vlastní z domova. Určitě doporučuju koupit a nespoléhat se někde na půjčení! Půjčují zde, ale samozřejmě se to prodraží.
My je tahali kdekoliv na pláž a vždycky se hodili:) V Decathlonu seženete za pár korun:)

Jak říkám, je jen na vás, jak snášíte tyhle turistický místa, podmořskej svět jsme na Havaji viděli i na jiných místech zadarmo a bez lidí. Želvu jsme tu neviděli žádnou, naopak s těma jsme plavali na volně přístupných pláží.
Tady byla hlava na hlavě, samý číňani, a předražený ceny za vše.

PEARL HARBOR
Kdo by neznal slavný Pearl harbor? Pokud budete na Oahu, rozhodně byste toho místo měli navštívit. Když jsem tam stála, nedokázala jsem si představit, že se to tam fakt dělo a muselo to být šílený.

Na PEARL HARBOR není nutná rezervace, ale doporučená. (i na místa, která jsou zadarmo) Pokud ji nemáte, musíte přijít co nejdříve ráno, počet lístků je omezen a odpoledne by už na vás nemuselo vyjít.
Rezervaci si můžete udělat zde https://www.recreation.gov/ticket/facility/233338 a stojí symbolických 1,5 dolaru.

Pearl harbor má placené i neplacené sekce.

Zadarmo se můžete podívat na Arizona Memorial a jet lodí k potopené bitevní lodi,odkud nebyly vyneseny žádné ostatky námořníků.

Pokud ale bude rozbouřené moře, musíte počítat s tím, že loď nepojede.
V areálu se můžete podívat i na dokument,který trvá cca 30 minut.
Také počítejte s tím, že do areálu vás nepustí s žádným batohem a to ani s malým pouzdrem na foťák. Věci si můžete zamknout do skříněk.

Placené aktivity

USS Bowfin (10dolarů)
USS Missouri (25dolarů)
Aviatické muzeum(20dolarůP

Všechny potřebné informace najdete zde

HALEIWA
Je takový roztomilý, surfařský městečko s havajskou atmosférou. Mají tu vyhlášenou shave ice zmrzlinu. Nic sladšího jsem v životě nejedla a stačilo mi to pouze jednou za život:D Když si na to vzpomeu, brněj mě zuby ještě teď:D
Najdete tu spoustu obchůdků, pláže i boží foodtrucky. Nejvyhlášenější je Giovanni food truck, který má nejlepší krevety na Oahu. Připravte se, že se na ně budete muset vystát frontu:)

Všechny tyhle aktivity jsme stihli za 7 dní na Oahu. Bylo to doopravdy pestré a necejtili jsme, že bysme museli nějak spěchat a honit se. My jsme ale takový tipy, neradi ležíme na pláži, máme rádi akci, a pořád se něco musí nového dít:)
Každý den jsme vstávali kolem 6 hodiny, chtěli jsem vidět východy slunce a hlavně nás budili kohouti, kteří jsou na ostrově všude okolo vás, takže vás stejně už po 5 hodině ranní vzbudí:D
Večer je brzo tma, takže jsme chodili spát doslova se slepicemi:D a taky čím dřív vstanete, tím více máte času na ostrov.

JAK SE DOSTAT Z LETIŠTĚ NA WAIKIKI BEZ AUTA?
Z letiště také jezdí bus přímo na Waikiki. Čísla busu jsou 19 a 20 a jezdí každých cca 20 minut.
Lístek stojí na celý den buď 5 dolaru, nebo jedna jízda za 2.70 dolarů a platí se přímo u řidiče a musíte to mít přesně!
Četli jsme, že do busu vás nepustí s většími zavazadly. My ale neměli nijak větší problém, řidič nás jen upozornil, že si krosnu musíme dát na sebe.
Cesta z letiště na Waikiki je cca 18 km a zabrala skoro hodinu a půl. Naprosto šílený provoz, přišla jsem si jak v Asii:D

My na Waikiki byli jeden den před odletem a tak jsme si už auto nepůjčovali, a využili místního busu, ráno nám totiž hned letělo letadlo, tak nám to přišlo zbytečné.
Auto ale jinak stoprocentně doporučuju! Můžete zaparkovat na hodně místech přímo na Waikiki za poplatek.

V Honolulu jsou naprosto šílené kolony! Proto se snažte vyhnout provozu mezi 7 – 9 a okolo 16 hod!!!

Oahu bych doporučila lidem, kteří hledají civilizovaný a turistický ostrov, kde ale najdete i přes to krásnou nedotčenou přírodu a večer si můžete sednout i do předraženýho baru:D Najdete tu prostě od všeho něco:)
Tenhle ostrov bych rozhodně doporučila a čím dále budete od Waikiki, tím tam bude méně lidí:)

Co nás čekalo na dalším ostrově Kauai si můžete přečíst zde :